keckes matblogg

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Chatarina Berglund - 16 december 2012 23:03

2012-12-16

Söndag

Tänt 3.e ljuset i adventljusstaken. I morgon är det 1 vecka till julafton. Det går så fort så man hinner inte med.Sov till ca 9.00 Rasmus sov ju här och han sov till 11.30 ca. Det fick han så gärna. När han ätit frukost så gick han ut och hjälpte Morfar skotta snö. Duktig kille. Sen tog han en tur med BR-en (skoter) han åkte och hälsade på Hasse och Anton för han var i byn även i dag och skruvade tydligen i sin skoter.

Förrätt lite gravad lax.Och en liten rågbödsrundel med salami och brieost.

Jag lagar mat som vanligt. I dag blev det gryta högrev, paprika,vitlök, lök, tomater och kokt potatis.

Efterrätt blev även i dag chokladmuffins och kaffe.

Nya middagsgäster i dag.

Anna, Robin , Rasmus, Wilma och Ludde var här och åt , och hämtade Rasmus.

Det känns tomt nu när alla åkt hem. Tommy och jag har sett Odjuret en film. Oj, vad den var gripande jag har skrålat (gråtit) en hel del svårt att sluta även om det bara är film.  Skrålat är nog pitemål jag är ju gift med en pitebo så det är inte konstigt om det smyger in lite sånt.

I morgon blir det frissan skönt att få bort lite hår har alldeles för mycket nu.  

Bord duka dig! I väntan på nya middagsgäster!



 


Nu blir det sängen kl är 23.30



Av Chatarina Berglund - 16 december 2012 00:54

2012-12-15

Lördag

Sov länge i dag jag tror den var 10.00 ca men ok vad gör det vi behöver ju inte upp till något. Vi steg upp och fikade en macka och kaffe .Gott var det! Läste tidningen det hade inte hänt så mycket.Men familjesidan kan man inte missa.

Och härom dagen när jag läste insändarsidan då stod det till tomten så här " eftersom jag fick så dåliga julklappar i fjol så har jag satt purex i risgrynsgröten i år så du kommer att få riktigt mycket rännskita som straff". Haha!

I dag ringde telefonen här och ja svarade ,det var äldsta barnbarnet Rasmus , som undrade om ha kunde komma ut och sova här,jaaaa,absolut svarade jag så klart , jag blev jätteglad. Han undrade om vi skulle till stan, men vi hade inte tänkt åka någonstans  i detta snöoväder, men våra grannar Christer och Chatrine dom åkte till Luleå och shoppade och då komjag på att jag ringer dom och frågar om dom kunde plocka upp han när dom skulle åka ut. Ja bättre och snällare och gulligare grannar kan man inte ha. Naturligtvis hämtade dom upp vårt älskade barnbarn. Det är så fantastiskt att få rå om han . Även om han är 15 år så kommer han till Mormor och Morfar det känns så underbart att få rå om han  världens goaste unge. Nästan lite tårar som tränger fram. Vi har ätit förrätt, varmrätt och efterrätt gott!

Förrätt minipaj med västerbottensost som min granne hade med sig i går jättegoda. Och Kryddsalami med brieost, äpple och paprika.

Varmrätt Ugnstekt kyckling med potatiskaka med vitlök, ägg, västerbottensost mm. Gott!!!

Efterrätt samma som igår chokladmuffins med kolafyllning.

Rasmus och morfar har hämtat Rasmus skoter den gamle BR-en som har stått hos hasse sen i fjol och den startade och gick som en klocka tick tack. Men hans nyare skoter skidoo MXZ den startade inte mycket konstigt, men allt var bättre förr haha.  

Sen fick han höra att´Anton var i byn, han drog genast dit för att träffa han. Nu är det sängen som gäller för oss klockan är 01.30 huja.

Vi fick presenter i går av våra grannar oxå. Se bilder.


   


 


 


 


 

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards