keckes matblogg

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Chatarina Berglund - 3 juni 2013 19:13

 2013-06-03

Måndag

Tänk vad tiden går fort snart midsommar ...Jaa, inte har det varit något fel på vädret idag heller. Det drog ihop  på em och det såg ut som det skulle bli ett riktigt åskväder, men det blåste tydligen bort. Och det var bra för jag gillar inte när det åskar. Min mamma var väldigt rädd för åska, och hon skrämde upp oss barn så vi blev ju oxå det. Och sen har jag i min tur skrämt upp Anna. När hon var liten for vi alltid ut med bilen när det gick åska. Och det gör Tommy och jag fortfarande om det blir riktigt blixt och dunder. Är jag ensam hemma när det åskar då tar jag med mig ett korsord och går och sätter mig i bilen tills det är över.

I övrigt har väl den här dagen varit lite utejobb med växterna som vanligt. Det gäller att sköta om dom och prata med dom, och berömma dom och tala om vad dom växer bra. Haha. Jag tvättade en maskin och hängde ut tvätten och den var torr på nolltid, bra torkväder.

Tommy har varit till Luleå på em med fyrhjulingen den ska in på service i morgon bitti. Den måste oxå servas. Så det blev lite sen middag och det blev inkokt röding med kokt potatis, kokta ägg och en kall sås med creme fraiche,dill, lök, bostongurka och kryddor. Det var gott...

Kråkorna har varit helt galna idag dom har kraxat och skrikit värre än vanligt. Undrar om det beror på att det var åska i luften dom kanske oxå är rädd för åska....

Igår kom Rasmus hem från Jäckvik. Han hade haft det jättebra och fint väder.  Dom hade varit till Norge och han hade klättrat i berg, fiskat mm han var nöjd.

När vi var på Trescorona och åt pizza igår skickade jag en bild på instagram samma som jag skickade till facebook

och då var det så att Ludde hade använt min telefon när han var här i lördags och så glömde han logga ut, och jag funderade hur pizzan kunde hamna på Luddes instagram, man är ju lite trög. Han fick många likes för hans kompisar trodde ju att han var i Älvsbyn och åt pizza.

Då ringde Ludde och undrade om jag kunde logga ut han från instagram, ok jag fixade det med lite hjälp av Rasmus, och jag hörde att det skrattades väldigt gott hemma hos Holmgrens. Jag och Tommy höll ju oxå på att skratta på oss. Det är inte lätt med allt nytt som dyker upp och så vill man gärna hänga på allt. Då loggades jag oxå ut och sen kommer jag inte ihåg varken lösenord eller användarnamn men det fixar sig nog...


       


Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards