keckes matblogg

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Chatarina Berglund - 18 juni 2013 21:51

2013-06-18

Tisdag

Jag börjar med att gratulera kusin Björn på namnsdagen. Om vi nu ska prata väder så var ju gårdagen en väldigt blöt dag med massor med bött som ramlade ner, och på em kom det ett riktigt skyfall huja, huja och åskan mullrade och jag hade som vanligt jobbigt med all elektronik...Vi åkte till Storheden och handlade på måndagem. Skönt att göra bort det innan alla andra ska ut och göra sina inköp. Det var ändå mycket folk i farten på affärerna.

För att tala om den här dagen så har den inte varit blöt, men kall så förbann...ursäkta språket. Det har blåst väldigt mycket här nere vi sjön. Inget väder för att var utomhus.

Men lugn det blir bättre ryssvärmen är visst på väg tillbaka 24-25 på lördag, söndag låter mycket bra.

Jag har börjat förbereda en del mat till midsommar. Jag har gjort 2 sorters inlagd sill, köttfärslimpa, ketchup (jättegod och den passar till allt) , starksenap har jag kokat och bakat olivsnacks Det är bra att göra en del i förväg, men vissa saker kan man inte göra så långt i förväg.

Till middag idag stekte jag strömmingsflundror, kokt potatis och rårivna morötter. Det var jättegott.

Tänk vad tiden går fort nu är det ju i det närmaste midsommarafton och nyss var det julafton.

Och ingen Evert har vi sett till på väldigt länge, men en del tror att han får sig mat ute nu och återkommer senare till hösten, men det kan jag inte tro...


             

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards