keckes matblogg

Alla inlägg den 2 september 2013

Av Chatarina Berglund - 2 september 2013 22:03

2013-09-02

Måndag

Jaa, tänk att det har regnat i natt så jag vaknade faktiskt och hörde att det smattrade på taket. Det är ju rätt länge sedan vi hade så mycket regn. Vi vaknade vid 6.30 och steg upp och fikade en macka och kaffe. Gott som vanligt.

Senare åkte vi till bagarstugan inne i byn och fortsatte vårt uppdrag. Vi skurade golven idag och dom var i stort behov av en uppskurning, eller vi (Tommy skurade) oj vad fint det blev. Och jag gjorde lite annat bla röjde bort en del skräp inne i byagården och fixade fika mm.

Sen åkte vi hem och fortsatte med lite röjning i våra bodor. Vi eldade och brände en del passade bra idag när det var lite blött ute. Det känns skönt. Vi ska  åka till tippen i morgon med en hel del skräp som inte går att bränna.

Det har ändå varit en skön dag inte alls kallt. Och nu såg vi på TV att det ska bli varmare igen upp till 20 grader i helgen det låter ju toppen. Det tackar vi inte nej till.

Kanske man skulle börja se över sitt eget hem oxå med en liten höststädning med fönsterputsning, men blir det 20 grader då tror jag att vi håller oss på utsidan. Synd att stå inne och städa då.

Till middag idag blev det tomatsoppa med korvtärningar och ostmackor. Mycket gott.....

Vi har tittat på Idol , men vi hade något vajsing med tv-n vi hade svårt att få in 4-an och helt plötsligt försvann bild och ljud. Vet inte vad det var men nu funkar det.


 

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards