keckes matblogg

Alla inlägg den 10 september 2013

Av Chatarina Berglund - 10 september 2013 22:07

2013-09-10

Tisdag

Idag vaknade vi till en mulen dag . men som vanligt sprack det upp på eftermiddagen och blev soligt och varmt.

Vi steg upp vid 07.00 på morron och kände oss riktigt pigga. Vi fikade som vanligt en god macka och kaffe, och läste förstås NSD. Vi har ju även Världsbladet (piteåtidningen) men den kommer först med posten vid 10-tiden.

Senare åkte Tommy iväg till en som bor i byn för att utöva målaryrket han ska måla en ytterdörr, en dubbeldörr åt dom.

Det var mycket jobb med den det tog flera timmar. Han var tvungen att slipa den först för den är ju fabriksmålad från början. Han ska dit på torsdag igen och stryka andra varvet.

Det är bra att han börjar träna nu innan han ska börja hemma med lite smått och gott.

Själv så roade jag mig med att bleka slingor, eftersom jag klippte mig nyss så försvann en hel del av slingorna. Och senare städade jag och tvättade 2 maskiner. När solen kommer är det bra torkväder ute än så länge så det gäller att passa på. Jag har kokat lingonsylt oxå en stor gryta. Det ska väl räcka ett tag. Anna med familj ska få en del oxå.

Till middag lagade jag korvstroganoff med färsk potatis från landet det var himla gott det var ett tag sedan vi åt det.

Jag pratade med Karin idag och hon är så glad att Annelie är hemma nu och håller henne sällskap.

I kväll blev det lite tv-tittande halv åtta hos mig och idol.

Och snart är det väl dags för sängen och boken, som jag nog läser ut ikväll. Och då är det ju som vanligt vad ska jag välja för bok nu....Vi får se i morgon vad det blir...


   







Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards