keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 17 april 2014

Måndag, Frissan, Askonsdag och Skärtorsdag

Av Chatarina Berglund - 17 april 2014 15:42

Måndag

Vi vaknade som vanligt tidigt faktiskt redan 5.15 huja vad är det för fel. Är det så här när man är pensionär.

Jag tänkte att det skulle vara så att man sov länge på morgonen och uppe länge på kvällen. Men för oss är det så att vi är uppe länge och stiger upp tidigt.

Jaja, men vi fikade i alla fall som vanligt och läste NSD och den innehåller minsann inte mycket läsbart.

När dom stal vedmaskinerna för Robin och Robert då stod det ingenting i NSD men PT (Världsbladet) dom hade skrivit en notis om det.

Rasmus och Linnea är i Anna och Robins stuga dom sover där men kom hit och fikade frukosten och det blev choklad och mackor. Sen åkte dom till Lillholmen och skulle elda och grilla korv.

I övrigt denna måndag åkte vi till Älvsbyn och handlade lite grann och åkte runt och tittade på en del fina områden i Älvsbyn.

När vi kom hem var dom fortfarande kvar på Lillholmen. Rasmus hade hunnit vara en sväng med 4-hjulingen och kört fast ordentligt så han hade fått jobba hårt för att komma lös. Han var  lockig i håret av det han svettades.

Då började vi fundera på middagen och vad vi skulle hitta på. Det blev biffar med potatismos och en sallad.

Rasmus och Linnea åt med oss och dom tyckte det var gott.

Och Teo och Molly dom busade en hel del och dom kommer riktigt bra överens. Det enda Molly hade svårt att acceptera det var att Teo tog skunken för henne och det är ju hennes största favorit. Men hon tänkte ok du får väl låna den en stund så egennyttig är jag inte.

Sen blev det lite TV-tittande Halv åtta hos mig och Biggest loser mm.

    

    

Tisdag

Lite enformigt blir det men denna morgon var  vi oxå uppe tidigt, men nu pratar vi inte mer om det...

Jag har varit till frissan och klippt mig för att det började bli för långt igen. Skönt att få bort en del.

Sen åkte vi på Dollar Store och handlade lite påskgodis bl a.

Sen åkte vi hem och packade in varorna vi handlat och såg att Rasmus och Linnea inte hade  varit förbi och fikat:

Vi bestämde innan dom åkte från oss igår att dom kunde åka hit och fika även om vi inte var hemma. Men dom hade tydligen hittat pommes frites och hamburgare i frysen så dom körde lunchen direkt.

Anna och Robin var ut till stugan med en del grejer dom ska ha till påsken och då åkte Rasmus och Linnea hem med dom.

Vi blev sugna på grillat så jag marinerade fläskytterfile som vi grillade och till det åt vi friterad potatis och en sallad medvitkål och paprika som jag stekte och kryddade med bl a chili. Det var jättegott och det var grillpremiär. Det lär absolut bli fler gånger...

Sen blev det lite TV-tittande Halv åtta hos mig,Äntligen hemma och Biggest loser.

Och hips vips var kl 23.30 dax inta sängen och boken..

       

Onsdag

Jaa, jag hoppar över det där med vilken tid vi vaknade denna morgon men det var tidigt i alla fall...

Vi fikade, läste NSD och löste lite korsord.

Sen gjorde jag lite sillsallad och 2 olika sillinläggningar. En liten skinka griljerade jag oxå, en kebabrulle och en köttfärslimpa.

Tommy var ute och krattade ihop på tomten det är ju riktigt snöfritt så man kan kratta redan.Molly drar in en hel del skräp som fastnar i pälsen. Han tog även bort julgranen som vi haft kvar tills nu. Men ni vet julen varar fram till påska....

Till middag blev det lite smått och gott lax, ägghalvor,sill och sillsallad jättegott.Wilma och Ludde var förbi och hälsade på en sväng. Sen kom Rasmus och Linnea och Hanna och Tilde  förbi en sväng och hälsade på och åt lite godis..Vi tittade på Go kväll, Halv åtta hos mig mm.


   

 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards