keckes matblogg

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Chatarina Berglund - 5 mars 2014 17:53

Tisdag

Idag vaknade vi redan 5.30 och kände oss ovanligt pigga vi steg upp och det gjorde även vår fyrbenta vän och ville genast ut och slå och en drill.

Sen fikade vi och läste NSD och Molly hon lekte med sina saker. Sen fick vi oxå leka med henne en stund för att få utlopp för lite energi.

Tommy åkte sen till Anna och Robins stuga för att fortsätta med uppdraget. Jag bakade bullar till semlor och malde mandel och gjorde egen mandelmassa. Sen gröpte jag ur bullarna och blandade ihop det med mandel, socker, mjölk och bittermandelolja. Efter det fyllde jag bullarna med mandelmassa och grädde och vi tog med oss en del till Anna och Robin. Några bruna bönor blev det inte även om det var fettisadag. Nää vår middag bestod av varmkorv med hembakade  bröd. Det smakade  bra.

Vi åkte en sväng till stan för vi hade tid för kloklippning och lite klippning av Molly på Vacker tass. Det gick så himla bra dom hämtade henne och vi fick inte alls var med, och hon som gjorde det sa att hon var så lugn så det var inga problem. Så vi gick och drack kaffe  på hundfiket. Och efter ca en kvart var det klart då kom hon med Molly så hon fick var med oss där och träffa lite andra hundar en del som vlle leka med henne men en del som helst ville bita henne. En hund skällde hela tiden och var jättestressad och morrade massor. Så den hunden fick hon inte gå i närheten av. Sen åkte vi förbi Robin och barnen som var hemma och där drack vi kaffe och Tommy och Robin åt en semla som jag hade med mig.Jag fick godkänt. Sen åkte vi hem och Molly fick vara ute en stund och springa på isen. Lite TV-tittande Farmen, Bygglov och Leif GW. Sen var det sängen och boken och funderingar om det kommer att gå lika bra med Molly i natt och det gjorde det hon lade sig så snällt  sin korg när vi gick och la oss....


 

 

Jag har ögon....tidigare syntes dom inte..

Onsdag

Kl 6.30 vaknade vi i morse och kände oss utvilade. Vi steg upp och fikade och läste NSD och var ut med Molly på pinkrunda och lite lek och bus med bollar, skunken mm. Sen tog Tommy en mindre kartong och satte ner en del av hennes leksaker i den och stängde igen den, oj vad hon jobbade med den för att få upp den och hon lyckades till slut få upp en flik så hon fick tag i skunken och slet allt hon kunde och slängde kartongen fram och tillbaka . Det var kul att se jag filmade henne oxå.

Sen gjorde vi oss klara för en stadsresa igen. Nu var det dax för klippning för mig kl.10.30 och det kändes skönt att bli av med en del hår. Efter det åkte vi och handlade och Molly låg i bilen och väntade och det gick oxå jättebra. Hon gillar att åka bil hon är så lugn.

Efter vi kom hem blev det en promenad med Molly. OchTommy var ute och körde en sväng med skotern, men det var så kyligt ute det blåste massor så han tyckte inte det var så skönt. Nu väntar vi bara på solen och den är tydligen på väg sägs det.

Till middag blev det ugnstekt kyckling med jasminris och en sallad. mycket gott.

Och nu blr det lite TV-tittande alldeles nyss tittade vi på Maud min släkting som lagade mat på Gokväll. Sen Farmen. Sveriges Mästerkock mm.


     


 

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards