keckes matblogg

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Chatarina Berglund - 10 mars 2014 17:40

Söndag

Vi vaknade vid 7.30 och var väldigt pigga och även Molly var som vanligt direkt på gång medallt. En morgonpink först och främst och då råkade hon få syn på Kurre och hon stack iväg som en rem efter men eftersom hon inte kan kättra i träd än i alla fall så var det lugnt för Kurre. Sen fikade vi som vanligt kaffe och mackor och lika gott är det alltid.   

Efter det så var det dom vanliga sysslorna med bäddning mm som gällde. Ut på en promenad med Molly hon älskar att vara ute. Vi gick mot Lillholmen och Molly sprang som en tok fram och tillbaka så det blir längre för henne än för mig. Sen när vi kom hem så busade vi en stund med bollar, ben mm och sen slängde hon sig i korgen helt slut och sov någon timme. Vi hade tänkt åka och titta på Ludde som skulle spela innebandy på Arenan men då ringde Anna och sa att han hade feber och ont i halsen så det blev inget spel för han.

Anna sa att hon skulle laga middag och bjuda oss och det tackade vi så klart ja till. Vi åkte ner vid 16.30 och dom blev så glada av att få träffa Molly och hon blev oxå glad att träffa dom. Hon busade som vanligt en hel del så att tungan hängde som ett streck. Hon hoppar upp i deras soffa nu den är lite lägre än våran.

Vi åt jättegod mat en soppa på morötter, kräftstjärtar, kräftost mm. Och till det nybakt Foccacia, parmesanchips och en god sås att klicka i soppan. Väldigt gott. Kaffe och choklad till efterrätt.   


Måndag

Idag börjar jag med att gratulera min syster Karin som fyller år GRATTIS. Molly bli 4 månader idag...

Vi vaknade kl 6.30 i morse och lite tidigt är det men har man väl vaknat är det svårt att somna om den tiden. Det ör skillnad om man vaknar 4.30 då somnar man gärna om . Det är ljust på morgonen vid 6.30 Så härligt det är.

Tommy var ut med Molly på sin lilla runda och sen blev det fika mackor och kaffe och NSD. Och sen ägnade jag mig åt lite korsordslösning. Jag är inne i en sån där korsordsperiod och det är jättekul att lösa och kan man lösa allt och skicka in så kan man ju ha tur och vinna något.

Efter det så var det morgonsysslorna som ska göras. Tommy åkte till Anna och Robins stuga och fortsatte med sitt uppdrag. Jag och Molly har varit hemma . Jag har bakat 120 petit shouxer.

Jag och Molly har varit ute rätt så mycket, men det har blåst så förj.... men Molly bryr sig inte ett dugg om det.

Vi gick till Lillholmen och hon sprang runt och nosade på alla dofter. När vi gick hem då sprang så fort så det blev en och annan kullerbytta. Och så vände hon när hon sprungit en lång bit från mig och kom tillbaka till mig igen och var utanför skoterpåret så hon for ner oj, vad hon kämpade. Och jag tordes inte alls gå utanför spåret för det höll nog dåligt i spåret. Jag for ner och det är absolut inte bra för min rygg. Får väl se hur det känns i morgon.. Det skulle behöva bli några -grader så det fryser i skoterspåren och blir hårt. Det har varit en väldigt vacker dag med sol men för mycket blåst.

Molly och jag var ute en promenad på em oxå men då gick vi inte på isen utan på vägen men där är det rätt så halt så man får ta det försiktigt. men det gick bra.

Till middag åt vi kålpudding, kokt potatis och lingonsylt och det var gott ska jag säga och det samma tyckte Tommy.

Just nu har Molly slaggat in en stund och vi ska titta på Farmen, familjen Annorlunda mm.    

Nu går solen upp kl 06.13 och ner kl 17.17 den är uppe 11 timmar och 4 minuter nu. Det dagar vi får seden.

Det är bara 103 dagar till MIDSOMMARAFTON fattar ni hur fort tiden  verkligen går...    


      


 


 

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards