keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

En strålande vårdag

Av Chatarina Berglund - 25 mars 2014 17:49

Tisdag

I dag vaknade vi 6.30 och det var ett strålande väder med blå himmel och sooool    Härligt...

Vi fikade som vanligt och läste NSD och Molly ut på pinkrunda och kollade upp kurrekompisarna men dom syntes inte till idag..Sen var det bäddning och de vanliga morgonsysslorna. Och sen packade vi picknickkorgen för en tur till Lillholmen  igen. Kaffetermosen ,mackor, rimmat fläsk och mjukkaka, smör och lite gott till Molly mm.

Tommy gick och hämtade lite ved som vi skulle ha med och då kom han in och sa det är något konstigt som ligger på Jennie och Kristers tomt det ser ut som ett djur och jag tänkte direkt på katten Evert som vi matade och att den hade dött där. Jag följde med han över och kollade det är förmodligen den där stora ugglan som vi såg förra veckan den låg död där och den ena vingen såg ut  som om den var bruten så om den hade flygit in i någonting och skadat sig och sen frysit fast i marken. Och Tommy har inte sett den tidigare och han hämtar ju ved flera gånger per dag så den kan inte ha legat så länge. Hemskt. Jag fotade men det var svårt att få en bild för den låg lite konstigt.

Vi  gick ut redan vid 10-tiden och det var -6,5 när vi steg upp men innan vi åkte var det bara -1. Vi började med att elda och det var så skönt när man satt framför bakvalen men när man kom på sidan om då blåste det en hel del.

Molly hon sprang runt överallt för att undersöka och nosa på allt stubbar, pinnar, barr mm allt är väldigt intressant.

Chatrine och Zamira hälsde på oss men Molly skällde ut dom så dom tyckte säkert det var jättetrist och Zamira hon ville upp på taket på bakvalen för att slippa Molly. Och när dom gick tillbaka hem då sprang hon efter dom en bra bit  och skällde. Hon som knappt har skällt tidigare vi trodde inte ens hon kunde men nu vet vi att hon kan.

Vi fikade och njöt i det strålande vädret. och då helt plötsligt såg vi 2 st på isen en som sparkade och en som promenerade och dom styrde kosan mot Lillholmen. Det var Kåre och Ingrid som kom förbi och hälsade på oss. Dom hade choklad och mackor med sig som dom fikade där,Och det var trevligt att få en pratstund med dom.När dom åkte sen tyckte vi att det var dax för lite lunch så då stekte vi fläsk och åt det på mjukkaka och det smakade väldans gott. Sen var vi på isen och busade med Molly och hon sprang som en vilde och roligt tycker hon att det är.

Fredrik kom oxå förbi en sväng på holmen med skotern innan vi gick hem.

Sen knallade vi hem och Tommy var sugen på våfflor eftersom det faktiskt är våffeldagen idag så gjorde jag en våffelsmet och det var ju så skönt på altanen så man kunde stå ute och grädda våfflorna.. Jag gräddade 10 laggar

och sen åt vi det som middag Tommy åt hjortronsylt och jordgubbssylt och jag äter inte sylt jag vill ha salta våfflor så jag gjorde en röra med tonfisk, paprika,lök, senap, curry och kryddor och åt det på minna laggar kanongott var det.

Molly hon har varit ute hela dagen till kl 17 idag och inte sovit så när hon väl somnade då var det pang och hårt somnade hon på en gång. Säkert sover hon hela kvällen..

Vi ska titta på Halv åtta hos mig , Bygglov mm




           


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards