keckes matblogg

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Chatarina Berglund - 10 februari 2013 19:09

2013-02-10

Söndag

Vi sov till 9.30 idag skönt. Fikade en god macka och kaffe och bara myser. Inte ut genom dörren i dag. Bara varit inne och tagit det lugnt. Eldat i kaminen så vi har varmt och skönt. Det är ju inte så kallt ute i dag -11. I går morse var det -28 burr så kallt vill vi inte ha.

Evert kom vid 12-tiden och fick sin mat och kråkorna hämtade tallriken som vanligt efter han ätit klart.

Helt plötsligt blev jag så sugen på palt, jag sa till Tommy ska vi äta palt i dag jaa, tyckte han vad gott.OH så blev det jag satte igång och skalade potatis, tinade och hackade fläsk och malde och donade och hips vips låg det 21 paltar i grytan

Oj,oj vad gott det var. Anna med familj kom inte ut i dag för Ludde har träning, och hon hade gjort renstek till middag inte illa vilken söndagsmiddag.

Tommy tar ner palt åt dom i morgon så har dom middagen klar. Och en form med sjömansbiff ska dom oxå få  i morgon.

Efter paltmiddagen fick vi paltswimen båda två .    


Av Chatarina Berglund - 10 februari 2013 14:11

2013-02-09

Lördag

I dag är det lördag och V-75 spel. Ett system till tjejträffen och ett til mig själv, men det vill sig inte 3 rätt på tjejträffens system och 4 på mitt eget. Tänk att det är så svårt att få till en sjua, men nya tag nästa lördag.

Evert han kommer varje dag och får sin mat.När han har ätit då kommer kråkorna och landar på altanen och tar med hela tallriken (papperstallrik) och flyger ner på sjön och dukar upp för lunch där.I fredags samlade Tommy i hop några tallrikar som var uppdukade på isen. I övrigt så har jag ägnat mig åt matlagning en del av dagen.

Till middag åt vi wienersnitzel med citron,ansjovis och kapris samt persiljesmör

och till det sockerstekt klyftpotatis mycket gott.

Till efterrätt varm camembert med hjortronsylt och kaffe.

Jag tog fram Tommys pensionspapper för att han skulle fylla i dom och skicka in dom, han säger att han ska ta pension nu, men det blev inte gjort i går heller. Det tar ju ca 2 månader innan det är klart.

Jag hittade några roliga potatisar passar som alla hjärtansdagspotatisar.


 


Det är tur att vi har kaminen så vi kan elda!!!


 


       


Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards