keckes matblogg

Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Chatarina Berglund - 27 februari 2013 18:33

2013-02-27

Onsdag

En härlig dag igen. Det var lite mulet på morgonen, men det sprack upp och blev en strålande dag igen. Lite blåsigt men...Evert han roar sig på egen hand nu. Han dyker upp på em, men han äter inte mycket. Kan det bero på månaden mars (kattmånaden)han letar efter någon kattjej kanske, man vet aldrig. Om det är en honkatt då hur går det då kanske kattungar, ojoj hujedamej så hemskt. Det räcker med en katt.  Nu har all snö rasat från taket och altanen är oxå snöfri, härligt. Hoppas det inte kommer några bakslag.

Jag har varit ute en sväng på isen det gick bra att gå en bit på fm. innan solen kom fram.

Jag har bakat mina bröd som jag äter till frukost varje dag ca 20st.

Middagen idag blev korvstroganoff, kokt potatis och sallad.

Igår strulade internet för mig så jag kunde inte blogga, därför bloggade jag tisdagens händelser idag.


       


Av Chatarina Berglund - 27 februari 2013 13:46

2013-02-26

Tisdag

Ja tänk ytterligare en dag med sol, takdropp och + grader , fantastiskt.

En sväng till stan och handlade några saker bl a färsk lax. Var bjuden på middag till Hasse (brorsan), jag och Tommy

och 2 av mina systrar (Karin och Helena). Han bjöd på glödstekt lax och dillstuvad potatis Jätttttegott. Sen hade han gjort körsbärstomater i ugn med lök, olja, balsamvinäger och ost det var oxå jättegott.

Till efterrätt hade han gjort blåbärspaj och vispad grädde (efterrätten hoppade jag över jaa inte bokstavligen) Det var oxå så väldigt gott tyckte dom andra. Han är oxå väldigt intresserad av matlagning. Det ligger verkligen i släkten.

Jag var ute en promenad . Provade först att gå på isen, men det gick inte jag sjönk ner hela tiden då vände jag  och tog vägen i stället mycket bättre.

 Jag fotade några bilder när jag var ute på min promenad. Konstigt storaspår. Kan väl inte vara björn redan

 

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards