keckes matblogg

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Chatarina Berglund - 19 februari 2013 17:49

2013-02-19

Tisdag

Vilken underbar dag det har varit i dag. -10 i morse, men bara -4 under dagen, och ännu varmare i solen. Den värmer rejält redan nu.

Jag gick en liten promenad tog på mig solglasögon för det var så ljust så det var svårt att se mot den vita snön.

Härligt, tyst hörde till och med en och annan fågel som kvittrade. Jag hittade en fin skylt som jag fotade och lite andra vackra bilder från naturen. En hare skuttade oxå över vägen framför mig.När jag kom tillbaka satte jag mig en stund på altanen och njöt av denna vackra dag. 

 Sedan gick jag in och gjorde i ordning lunchen till Evert. Han kom på en gång och åt upp allt.

Jag gick ut senare och röjde lite i en av bodorna som vi har, där vi samlar allt så länge vi kommer in , men när det inte går längre då måste man göra något åt det. Och det blev bra.

Sen var det dax för middagsplanering. Undrar vad jag ska laga idag, joo då komjag på att jag ska göra fiskbiffar. tog fram ett paket torsk från frysen. Jag malde fisken och även lök och paprika. blandade sen allt med ägg, potatismjöl, lite matlagningsgrädde och kryddor.

Gjorde biffar vände dom i panko (en slags ströbröd) och stekte dom. Till det åt vi kokt potatis, en kall sås med

creme fraiche, finhackade morötter, lök, dill, paprika, saltgurka och kryddor. Rårivna morötter, gurka och tomter. Mycket gott.


Konstnärliga Milla har gjort den fina skylten!!!


   



Utan denna krydda kan man inte klara sig!!! Vi äter den till och med till palt det gör  även  våra barnbarn .

 



           


Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards