keckes matblogg

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Chatarina Berglund - 9 februari 2013 23:54

2013-02-09

Lägger in recept på fiskpuddingen enligt begäran!!!!

Lördag

1 paket torsk (eller kolja , alaska pollock mm)

1 stor lök

3 hårdkokta ägg

3 råa ägg

1 burk cremefraiche

Salt och peppar


Stek löken i smör på låg värme, lägg på fisken på lökbädden skuren i mindre bitar,. salta och peppra, och pressa över citron ca 2 msk och låt den puttra en stund ca 10 minuter.

 Hacka äggen. Vispa ihop de råa  äggen med creme fraiche och blanda i fisken och löken,tillsätt de hackade äggen och rör ihop allt. Salta och peppra

Smörj en eldfast form och häll i smeten.

Grädda i 200 grader ca 40-50 minuter

Servera med kokt potatis och dillsmörsky. Tomatdillsalsa Röd lök, tomater, dill och vinäger , salt och peppar

Smaklig måltid



Av Chatarina Berglund - 9 februari 2013 16:54

2013-02-08

Fredag

Vaknade tidigt vid 07.00 alldeles för tidigt efter en kväll med tjejerna, men jag var pigg så bara upp och hoppa, nää inte hoppa men...Röjde undan gjorde jag innan jag lade mig skönt att ha det gjort när man stiger upp på morgonen.

Till middag blev det paj (gjord i min nya gerbera pajform) paj med hjortonsylt, purjolök , bacon, riven västerbottensost och riven ädelost, och äggstanning mycket gott.Sallad till.

Senare på kvällen var vi till Thord och Birgitta en av våra grannar och uppvaktadeThord för han gick i pension i torsdags. Våra andra grannar Christer och Chatrine, Tommy och jag gick dit och vi sjöng naturligtvis "när man är en glad pensionär då är man sällan sur eller tvär". Dom blev så glada och vi hade så trevligt. Dom åker för övrigt till  Indien på torsdag och ska vara borta i 14 dagar .Det blir kul att höra när dom kommer hem hur dom haft det. Trevlig resa.


 


Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards