keckes matblogg

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Chatarina Berglund - 24 februari 2013 20:04

2013-02-24

Söndag

I dag är det den 24 februari då får jag gratta min storebror Mats på födelsedagen. Han är ju inte i Sverige ens en gång. Nää, han befinner sig på Cypern och det är inte för att han fyller år han är där. Dom åker dit varje år numera

i oktober och stannar till april. Dom trivs väldigt bra med det både Mats och Maija Liisa.

Rasmus sov till 12. 00 i dag. Sen fikade han och for ut på en skotertur . Ett strålande väder har det varit i dag.

Det känns som vår, snöras och takdropp härligt.

Jag bakade ostfrallor och kokade gulashsoppa med köttfärs, små körsbärstomater, lök, vitlök, parika grön och gul,  potatis och kryddor. Sedan åkte vi ner till Anna och tog med soppan och frallorna och bjöd dom på middag. Alla utom Robin för han jobbade. Alla tyckte var gott!!!

När Rasmus var ute med skotern träffade han på en "kompis" ute på isen!!


     




Av Chatarina Berglund - 24 februari 2013 19:32

2013-02-23

Lördag

V-75 börjar bli tjatigt 4 rätt tänk vad svårt det kan vara. Jag vill ha en 7-a snart. men..men...vi får se nästa lördag kanske....Jag blir så förb.....när aldrig hästarna springer som jag spelat. Nu vet jag att jag inte är ensam som har 4 rätt.

En överraskning fick vi i går när Rasmus ringde och undrade om han kunde komma hit och sova här. Jaa, naturligtvis får han det han vet att han är alltid välkommen. Det var så mysigt att ha han här. Han for en sväng med skotern och hälsade på Hasse och Fredrik. Sen åt vi en god middag och såg melodifestivalen bl a.

Middagen var en förrätt med rökt lax, räkor, rökta musslor i smördegskorg.

Varmrätten var helstekt marinerad  karre och till det potatisgratäng, sallad och gratinerad broccoli med ostsås.

Mycket gott.


       

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards