keckes matblogg

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Chatarina Berglund - 5 maj 2013 12:23

2013-05-04

Lördag

Idag var det lite växlande väder. Sol och moln, och på em. var det riktigt skönt i solen. Jag ägnade som vanligt en del tid åt V-75, men jag tror numera att man lika gärna kan ta telefonnumret som utgångsrad och fylla ut med typ personnummer då tror jag att man skulle vinna mer än om man läser och kollar kuskar och hästar för hästarna som är så bra enligt alla experter dom är ju aldrig det när loppen körs. Jag tror att jag ska ändra taktik från nästa lördag, man kan ju alltid testa, jag tror inte det blir sämre än det är nu med vinsterna.

Tommy har varit ute hela dagen och fixat han är så duktig. Han har putsat fönster i den inglasade deln på altanen och dammsugit och vaskat, och ställt i ordning möbler och lagt ut dynorna så nu väntar vi bara på sommaren  som ska komma till veckan.


Jag drömde i natt att Evert hade kommit tillbaka, men han var vit med svarta fläckar så jag tänkte att han har varit och stylat sig, det är därför han varit borta.

Till middag blev det marinerad benfri fläskkarre som vi grillade. Till det urgröpta fyllda potatishalvor, svampsås, sallad och grillspett. Det var jättegott.

Senare var vi över till grannarna en sväng och satt ute och surrade en stund, dom har en öppen spis ute som dom eldar i så det var riktigt sköntdär.

Nu är det bara 46 dagar kvar till Midsommarafton


             

Av Chatarina Berglund - 5 maj 2013 11:48

2013-05-03

Fredag

Jaa, idag var det inte bästa vädret med sol och värme, men ett bra väderföratt arbeta utomhus. Tommy har varit ledig idag, och det är så skönt och kul när han är ledig en vardag. Då passade vi på att vara lite duktiga utomhus.

Ni trodde säkert av rubriken att döma att vi hade värsta partyt igår, men icke det var uthus och utomhusröj vi ägnade oss åt. Tommy tog bort skotrarna och täckte dom, och båten knöt han fast så inte högvattnet drar iväg med den. För nu stiger vattnet för varje dag. Vi får mindre och mindre tomt.

Till middag åt vi råbiff som vi gjorde i den nya hamburgerpressen. Jag malde köttet till råbiffen själv jag använde rostbiffoch kryddade med lökpulver,svartpeppar och salt.  Hamburgerpressen funkade klockrent. Till det åt vi löjrom(en udda kombintion) men det passade bra och biffarna åt vi precis som namnet råa. Till det åt vi friterad stark ost , fallafel  sallad , lök och en rå äggula det var oxå jättegott. Fallafeln doppade vi en röra med stark tomatsås. Allt var mycket gott.

Gulliga Micke kom förbi och vi fick  filead och vacumpackad öring, härligt, han är ju för snäll den fiskaren.

Senare på kvällen var Cilla, Milla, Linus, Sara och Simon och hälsade på det var så trevligt att dom kom förbi.

Katten Evert har varit borta 1 vecka mycket konstigt. Den måste ju ha dött, kanske den blivit sjuk man vet ju inte. Det är hemskt när man inte vet om den lever eller...


           






Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards