keckes matblogg

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2013 11:38

2013-05-10

Fredag

Idag fyller Anton år, men han orkar väl inte med någon födelsedag efter 1 vecka i Marmaris, han och Sanna kommer hem idag.

Rasmus var ju här idag oxå han sov rätt länge, men vad ska man göra när det regnar då kan man lika gärna sova.

Han körde ju "moppe" ut hit i torsdags, men det vissste inte vi för han sa inte det när han ringde. Och det var ju lika bra det för då hade vi bara varit oroliga att det skulle hända något.

Han skulle även köra moppe hem på fredag, men det regnade och var ju bara 5 grader. Vi hade inte hjärta att skicka hem han på moppen. Jag skulle ändå ner till vårdcentralen kl 16, så jag åkte tidigare så att han fick åka hem med mig.

När jag kom hem hade Tommy dammsugit och gjort så fint. Jag började med middagsförberedelserna. Vi gjorde egna hamburgare med hembakta hamburgerbröd, lök, ost, dressing, sallad, tomater, ättiksgurka mm. Det var jättegott.

Sedan blev det lite tv-tittande Postkodlotteriet, Lets dance mm.

Och sen blev det sängen och en bra bok.


     



Av Chatarina Berglund - 11 maj 2013 10:45

2013-05-09

Torsdag

Ohh, vilket pissväder, ursäkta språket, men det är inte kul när det regnar hela tiden. Man vill ju göra så mycket ute den här tiden på året, men man kan  inget göra åt vädret. Det är bara att gilla läget.

Rasmus ringde och undrade om han fick komma hit och sova här, jaa men självklart får du det, svarade jag.Man blir ju så glad när han fortfarande vill komma hit och sova över. Det är ju så himla roligt att få rå om han. Synd bara att vädret inte var det bästa . Han var ju sugen på att köra 4-hjuling och han for en sväng med den och hälsade på Hasse och Fredrik, och körde lite här på området, tur att han lånade Tommys regnjacka.

Sen lagade vi mat och och åt och hade det bara mysigt.

Middagen blev en  gourmettallriktallrik med  lite blandat, grönkålsfrittata, gravad lax med en röra på räkor,creme fraiche,lök,dill mm. Och stekt marinerad hokifile med pepparrotscreme, räkor, krabbsticks och ett glas med löjromsröra och creme fraiche och tunnbrödsticks, samt salami och parmaskinka med tomat och brieost. Mycket gott. Rasmus gillade även grönkålsfrittatan, han tyckte det såg lite konstigt ut men han tyckte det smakade väldigt bra.

Evert han är fortfarande borta nu är det drygt 2 veckor sedan vi såg han senast.

Vår Lom som vi sett simma runt här har nu hittat en fru, blind daten gav tydligen resultat.

Nu har även kanadagässen landat här, och dom är redan ett par som simmar runt här utanför.


 


 



     




Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards