keckes matblogg

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Chatarina Berglund - 6 maj 2013 22:41

2013-05-06

Måndag

Jaa, ny vecka och nya utmaningar. veckorna springer iväg. Idag var det ju varmare i luften, och lite blandat med sol och moln. inte så varmt här nere vid sjön, det har blåst riktigt ordentligt, och vattnet stiger mer och mer. Men isen börjar luckras upp. Vi har ganska mycket öppet nu och sjöfåglarna simmar runt här utanför.

Evert har inte visat sig idag heller,

Jag har börjat plantera om mina små plantor i större krukor det är en hel del jobb med det, men roligt är det och se att det växer.

Det blir väldgt varmt i växthuset nu på dagarna så det är inte så länge så kan jag flytta ut plantorna. Det blir bra för dom tar en hel del plats.

Och Britt-Inger GRATTIS i efterskott jag glömde tyvärr bort dig på din rätta dag, men du hade säkert en bra dag ändå, bättre sent än aldrig.

Till middag idag lagade jag stekt makrill som jag först lättgravade och pressade lite lime över innan jag stekte den.En fantastiskt god fisk. Till det kokt potatis, stuvad spenat, rårivna morötter och en kall sås med hackade rödbetor, ättiksgurka, lök, äpple och creme fraiche och kryddor.Allt smakade bra.


           



          


Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards