keckes matblogg

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Chatarina Berglund - 20 maj 2013 19:05

2013-05-20

Måndag

Jaa, i morse var det mulet, men senare kom solen fram och det var riktigt skönt på em. Passade på och tvätta överkastetoch en del mattor bl a. det är ju så härligt när man kan hänga ut tvätten. Hållt på lite med mina plantor som vanligt.

Potatisen har kommit upp. Härligt. Och vad det har grönskat snabbt björkarna har ju slagit ut mycket.

En härlig tid är nu.....Jag har varit till byagården och fotat en del där både inne och ute. Vår byaförening tänkte hyra ut både byagården och bagarstugan under O-ringen.

Idag till middag blev det fläskpannkaka med hemkokt jordgubbssylt, Det var gott.

Rasmus ringde vid 15.30 och undrade om Tommy hade kommit hem ,men det hade han inte . Han brukar komma vid 16.30 Rasmus ville åka ut med han och hämta sin moppe som han lämnade sist han var här, men när han ringde hade Tommy redan åkt och var nästan hemma. Då bestämde vi att vi äter och sen kommer vi och hämtar dig i stan så får du köra moppe hem. Och det gjorde vi så nu hoppas jag att det går bra man är ju lite orolig att det ska hända något. Men han lovade höra av sig när han kom hem....


   

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards