keckes matblogg

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Chatarina Berglund - 15 maj 2013 17:56

2113-05-15

Onsdag

Grattis Sofia på namnsdagen!

Idag är det i alla fall sol, men huja vad det stormade här nere vid sjön på fm. Vinden vände till västlig vind på em. och betydligt varmare blev det.

Jag mår lite bättre idag , men inte bra. Känns i kroppen ont i benen och huvudet, men hostan är bättre. Så det går åt rätt håll.

Jag har tagit det lugnt idag. Varit ute i växthuset och vattnat potatisen och fixat lite i övrigt där.För snart börjar det bli dax att få ut lite plantor. Det ska ju tydligen bli varmt till helgen. Det längtar vi ju alla efter.

Jag var ute och fotade lite och upptäckte att det blir lite besvärligt när vi ska sitta vid vår grillplats, som det ser ut nu måste vi ha båten när vi ska ut och grilla i den haha. Det sjunker nog undan snabbt får vi hoppas.

Till middag idag blev det fläskfile i en sås av lätt creme fraiche ,4 %-ig grädde , paprika, lök, vitlök chili,kalvfond och gröna oliver. Till det kokt potatis och en sallad. Jättegott.


           


Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards