keckes matblogg

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Chatarina Berglund - 12 maj 2013 19:53

2013-05-11

Lördag

Regnet det bara öser ner och vi blir så blöt om både .......Så var det den här dagen: En väldigt grå himmel.

Jag var bara inomhus och ägnade mig åt spel och matförberdelser mm. Spelet blev så att jag fick 7 rättpå V-75, men inte blev jag förmögen på det nää, 7 rätt gav hela 248 kr och 6 och 5 rätt gav ingenting. Då när man äntligen får 7 rätt då blir utdelningen skitdålig...men man får vara glad åt det lilla.

Middagen blev helstekt rostbiff i ugnen på låg värme. Till det potatisbakelse med fetaost,lök mm. Fyllda halva tomater och sallad till det.

Nu är isen i alla fall borta man kan nog säga att den drog i fredags. Jag var ju till stan en sväng och på den tiden jag var borta hade detta hänt. Det är jätteskönt med öppet vatten.


     


2013-0512-

Söndag

Jag börjar med att gratulera Lotta på namnsdagen.

Idag har det varit en strålande härlig dag. Man fick massor med energi att vara ute och jobba på. Varmt och soligt.

Jag har planterat om en del i större krukor, och så har vi satt potatis i mjölkpaket det funkar jättebra, så brukar vi göra. så när jorden är varm i landet sätter man ner dom där. Tommy har gort hål med en spik i 40 mjölkpaket oj,oj.

I övrigt har vi fixat till i växthuset en del.

Till middag blev det halstrad saltströmming som jag har saltat in själv för några månader sen. Och kokt potatis, mjuktylla och hårt tunnbröd oj,oj så gott...

Evert kan inte leva för han syns inte till någonstans. Ingen av grannarna har sett till han heller.


         



Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards