keckes matblogg

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Chatarina Berglund - 1 januari 2013 21:58

2013-01-01

Konstigt att skriva så, men nu får man vänja sig vid att det är nytt år.

GOTT NYTT ÅR till alla mina vänner.

Jag har inte bloggat nu på några dagar, men det har varit ganska lugnt här.

I söndags åkte vi in till Boden och handlade, och det var även många andra som gjorde det . För vi  körde runt flera varv för att få en parkerig på Ica kvantum. Massor med folk var det, och flera hyllor gapade tomma på varor.

Många var irriterade , men vi hittade i alla fall det få saker vi skulle ha.

Nyårsafton lagadejag mat mest hela dagen. Vi hade gäster här på kvällen och vi hade så trevligt. Åt och drack gott.

Katten fick lax och åt med god aptit.

Men i dag kom den inte när jag satte ut maten, konstigt.

Visar en bild på gerberaformen som  jag fick i går av våra gulliga  grannar . Och dom vet verkligen vad jag gillar för den var dessutom röd

Inga smällare hördes här heller ute på landet. Mycket skönt.

Klockan var nästan 04.00 när vi kom i säng efter att vi plockat undan allt. Men det gör inget vi fick ju sova hur länge vi ville i dag. Och det blev till ca 11.00 . Skönt.

 


 


Bordet dukat väntar bara på gästerna!!!

MENYN NYÅRSAFTON 2012.

 

Vässterbottenstilltugg med oliver mums!!


 

Mini petit shouxer med ädelostfyllning . Gott

 

Mini petit shouxer med skagenröra

 


Förrätt rundel från skagentårta med rökt lax och räkor!!!Mycket gott

 


Oxfile med morotsbuketter..

 


Potatisrundlar som jag gjort i långpanna och tagit ut rundlar med en utstickare.

 


Smördegsformar med stuvade kantareller (plockade i Alträsk)


 


Lägg märke till rosetterna!!!

   


Vit och mörk chokladmousse med hallon.

KL:24.00 SKÅL MED CHAMPAGNE




 








 





     






 








 







 





 







 





 







 





 







Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards