keckes matblogg

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Chatarina Berglund - 21 januari 2013 22:29

Måndag

I dag har jag inte gjort många knop. Jag har något bättre i ryggen , men ej bra. Därför har jag försökt att ta det lugnt .Det känns väldigt skört så minsta lilla felrörelse kan göra att det blir sämre igen.

Jag kallar det en "ovanlig måndag" för att det är i morgon tisdag jag ska till Gällivare och operera mig. Och det är inte alla måndagar som följs av en tisdag då man ska operera sig, och tur är väl det.

Upp tidigt som s...an kl. 04.00 och ingen frukost får man inta, jaa kaffe fram till 06.00 men ingen macka. Inte ens vatten får man dricka efter kl 06.00, men det går nog bra. Jag ringde Gällivare sjukhus för att kolla att jag fick ta alvedon i morgonbitti, oh det får jag. Sen frågade jag samtidigt om man får använda spray i håret, helst inte sa sköterskan, aha helst inte det lät väl ok. Då frågade hon måste du använda spray , haha nää, men jag är lite fåfäng svårt att gå ut bland folk utan att fixa sig lite. Då får du vara fåfängslös i morgon, sa hon, och skrattade. (Fåfängslös) nytt ord det är nog Gällivarekanskt. Undrar om dom har fler nya ord ska kolla upp det i morgon. Jag sa till henne att det är tur att jag inte känner någon i Gällivare, då skrattade hon.

Vi har tittat på guldbaggegalan i kväll det gick väl se, men ingen höjdare. På Nordnytt i kväll visade dom en film som var nominerad till guldbaggen, som heter Isdraken, och den är inspelad i Alträsk delar av den. Filmteamet hyrde vår byagård några veckor under våren 2011. Och på Nordnytt visade dom bilder och då syntes byagården, och även lite vyer ner mot sjön. Kul!!

Dagen har ökat med 2 timmar och 1 minut

Nu måste jag nog inta sängläge om jag ska orka upp i morgon.

Gällivare nästa!!

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards