keckes matblogg

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Chatarina Berglund - 6 januari 2013 20:14

2012-01-06

Trettondagsafton i går var vi ju bjudna till våra grannar. Det var så trevligt.

Vi fick en minipaj fylld med löjromsröra och räkor till förrätt. Mycket gott.

Till varmrätt fick vi Räksufflé och den var verkligen god och en sallad. Jättegott.

Efterrätten var en glassbakelse med åkerbär och en marängkaka med chokladfyllning. Oxå väldigt gott.

Och deras nya kattunge Zamira varju så söt och snäll. Ferdinand var lite sur ,men det går bättre och bättre för varje dag. Hon verkade gilla Tommy hon satt bredvid han på en stol när vi åt. Och sen höll han i den oxå flera gånger.

Jag vågade inte ännu, men vi får se nästa gång.


Trettondagen i dag har vi tagit det lugnt sov rätt så länge. Skönt.

Nu är det riktigt skönt ute bara - 5 grader och snöar oxå.

Till middag i dag blev det sjömansbiff och rödbetor (egna rödbetor från mitt trädgårdsland, som jag lagt in själv)

och tomatmarmelad som jag kokat själv. Det var jättegott.

Evert har fått mat oxå, men han åt bara lite, kanske någon annan har gett han mat oxå.

Och dagen har blivit 44 minuter längre sedan vintersolståndet. 166 dagar till Midsommarafton. Tänk vad fort det går vi är snart där.

Pratade med Anna i går dom hade varit till Luleå och köpt en TV till Rasmus nu har dom 5 tv-apparater. Det är ju klart dom är ju 5 personer i familjen man måste ha var sin tydligen haha. Oj, jag och Tommy har bara 1, men nu måste vi nog  köpa en till så vi oxå har varsin.

V-75 som jag satt och knåpade i hop ladetill hästar och plockade bort hästar och i 1-a loppet hade jag 11-an först, men så plockade jag bort den för det blev lite för dyrt och den var så lite spelad så jag tänkte att inte vinner den. Men det gjorde den så det blev bara 6 rätt. Och 48 kronor gav det och jag hade 5 st 6-or 240 kr fick jag. Fick inte riktigt igen det jag satsat. Så är det med dessa hästar det är svårt.Bättre lycka nästa lördag kanske.


     


 



 


     




Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards