keckes matblogg

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Chatarina Berglund - 5 januari 2013 12:05

2013-01-05

I går fredag hände väl inte så mycket utöver det vanliga.

Katten kom som vanligt och fick sin mat överbliven julmat,det verkar den gilla äter med mycket god aptit.

Jag hann knappt locka på den så kom den, jag halvsprang till dörren, var rädd att den skulle komma in huja.

Middagen i går bestod av Räksallad med räkor, purjolök, granatäppelkärnor, rivet skal från lime och pressad lime, honung, tomater, röd paprika, olivolja, honung, salt och peppar. Till det parmesanflarn med solroskärnor.

Blåmusslor kokta i en lag av lök,vitt vin, vitlök ,buljongtärning och peppar. Till det en kall saffranssås.

Samt rostat bröd. Jättegott!!



 





 



 



 



I dag trettondagsafton. Jag ska ägna mig åt V-75 spel ett tag framöver. Och hoppas på en 7-a i dag med stor utdelning haha. Kl. 19.00 är vi bortbjudna på middag till en av våra grannar. Det ska bli trevligt. Så det blir ingen matlagning för mig i dag. Jaa, en lätt lunch blir det nog.  Grannarna som vi ska till har en Ragdoll (katt) som heter Ferdinand som är 7 år och nu har dom varit till Sveg och köpt en ny kattunge en Maine Coon som ska heta Zamira det är alltså en tjej. Jag har ju vant mig med Ferdinand nu och han är inte alls så framfusig så man behöver vara rädd,men den nya vet jag ju inte om han skrämmer livet ur mig för den är ju rätt nyfiken och busig. Ferdinand är väldigt sur på den nya familjemedlemmen. Han verkar vara rädd för Zamira. Men det går nog till sig får vi hoppas.

Nu ska jag gå och göra mat till våran katt som vi nu har döpt till Evert och om det är en honkatt får den heta Everta.

Jag önskar alla mina vänner en trevlig trettondagsafton.

Dagen har blivit 39 minuter längre sedan vintersolståndet.

Det är bara 167 dagar kvar till midsommarafton. Och 353 dagar till julafton.


Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards