keckes matblogg

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Chatarina Berglund - 20 januari 2013 19:15

2013-01-20

Söndag

I morse var det -9 och i går vardet +grader konstigt vad det växlar. I går var det som en vårdag och skoteråkarna hade tinat fram. En hel del skotrar ute på sjön och körde och fort körde en del oxå , och jag var glad att jag inte åkte på dom skotrarna.

Något liiiite bättre i ryggen, men ej bra hoppas på ännu bättre i morgon. Nu närmar sig operationsdagen och då klarar jag inte av att sitta i bilen om jag har så här onti ryggen. Jag får bara ta alvedon och panodil dagen innan och samma dag som jag ska opererera mig. Inga starkare värktabletter. Men vi får se det hinner kanske bli ännu bättre innan tisdag.

Till middag idag blev det Inte veta heta jaa, den heter så. Består av tagliatelle, köttfärssås med vitlök, lök, tomatpure och kryddor. Och vispad grädde med chilisås, curry och tomatpure. Man kokar pastan och sätter den i botten på en ugnsfast form och ovanpå  pastan köttfärssåsen , delar några skivor rökt skinka och lägger uppe på köttfärsen, en halv skivad lök och ovanpå detta brer man gräddröran och strör på riven ost, sen in i ugnen på 175-200 grader i ca 30 minuter. Till detta stekta grönsaker. Mycket gott!!!

Dagen har ökat med drygt 2 timmar.


   

Av Chatarina Berglund - 20 januari 2013 18:38

2013-01-19

Lördag

Jag ägnade någon timme även denna lördag åt V-75 på jakt efter 7-an, men icke denna gång heller. Endast 4 rätt och det räcker inte. Men jag ger inte upp nya tag nästa lördag.

Evert var här 2 gånger och fick mat och åt med god aptit.

Robin och Robert var ut med 4 kubik ved så vi kan elda i vår kamin. Dom är ju för snälla dessa killar. Sen kom Fredrik med sin traktor och lyfte av vedsäckarna han är ju oxå en väldigt snäll kille.

Middagen bestod av Oxfile på karamelliserad lökbädd och fyllda tomathalvor, paltmuffins och hemgjord bearnaisesås samt sallad. Gott.

Senare hälsade våra grannar på här och dom hade med sig Zamira lilla katten. Caroline (blivande hårfrisörska) dotter till grannarna hon klippte Tommy igår, och det blev bra han var nöjd.

Fortfarande ont i ryggen, men hoppas på bättring snart.


        


   

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards