keckes matblogg

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Chatarina Berglund - 15 januari 2013 22:47

2013-01-15

Tisdag

En vanlig dag med sol och vackert väder.

Gett Evert mat . I dag blev det oxå kattmat på burk , men med lax måste ju variera lite.

Måste bara berätta om gårdagen jag var så arg på mig själv så det finns inte ord.

Jag satte mig vid datorn och skulle blogga, men då tänkte jag att jag skulle radera alla foton som jag har i bloggarkivet, eftersom jag har dom kvar i datorn i alla fall och dom tar bara plats. Och detta gjorde jag , och det var enkelt markerade alla och ett klick så var allt borta inte bara från bloggarkivet utan även från hela bloggen ALLA FOTON JAG LAGT IN. Jag sa så många fula ord att Tommy studsade upp från fåtöljen och undrade vad som hade hänt. Alla bilder väck förb.....sa...helv....jäv...och några till ännu fulare  som ej lämpar sig i skrift.

Jaha börja om från början börja om på nytt varför ska man sörja  bilder som har flytt........osvJag höll på till 00.30 och laddae ner bilderna på nytt till bloggarkivetoch även en stund i dag. Så alla bilder är nu tillbaka i bloggarkivet. Jag ska allllldrig mer radera dom.

Sedan blev det matlagning för hela slanten betydligt roligare. Anna och Robin, Rasmus, Wilma och Ludde har varit här på middag i kväll.

Menyn bestod av förrätt: En rundel med löjromsröra med räkor och gravad lax

Varmrätt : Köttfärslimpa med haricots vertes och tomatklyftor. Smördegsformar med stuvade kantareller ( plockade i Alträsk)

Hasselbackspotatis och risott på risoni

Sallad

Efterrätt: Creme brule med hallon. Ludde har längtat så mycket efter den efterrätten så jag var bara tvngen att göra den åt han.

Det är alltid lika kul när dom kommer den familjen är helt underbar. Det är inte så många kvällar det passar med träningar och jobb mm.

Vi har sett farmen och bygglov. Efter det fortsatte jag med min blogg . Håller på att lägga tillbaka bilderna  på bloggen igen det går bra.


           

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards