keckes matblogg

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Chatarina Berglund - 7 januari 2013 22:32

2013-01-07

Jag såg när jag kollade på min blogg januari 2013 att jag har haft lite svårt med att komma i håg att det är nytt år. Vissa dagar står det 2012 men det är alltid lite svårt ibörjan.

Jaa, nu har vi sett farmen och där är det en tjej från Boden med. Då får vi se hur det går för henne.

Och mästerkocken är oxå kul att se för det är ju matlagning.

Jag pratade med Wilma i dag, och hon berättade att dom hade varit och köpt en ny TV till henne i går. Men hallå var ni inte och köpte en i lördags oxå. Joo,sa hon, men hur många har ni nu då, hon räknade och sa 5-6 st. Jaha så ni åker och köper nya TV-apparater varje dag, då skrattade hon. Jag sa, men när åker ni och köper en till mormor då, hon svarade då att det gör vi i morgon. Så det blir kul att få en egen TV. Dom kan  titta på 6 olika program och springa mellan, både nöje och motion.

När min mamma och pappa köpte vår första TV 1962 då var vi fullt hus med grannar som satt och tittade för vi var dom första  som hade TV . Då fanns det inte ens en TV i varje hus.

När jag var 13 år fick jag min första rullbandspelare av min farbror Göte. Oh, så glad jag var. Jag spelade in tio i topp och kvällstoppen mm, det var tider det. Kersti Adams Ray och Clas Burling var ju mest på tapeten då som programledare inom popvärlden.

Men dagens barn vet nog inte vad en rullbandspelare är. Lite nostalgi. Man kan ju tro att jag är 100 år haha.

Dagen har ökat med 47 minuter.

Dagen har nu ökat med 47 minuter.

Av Chatarina Berglund - 7 januari 2013 19:15

2013-01-07

Jaa, nu är det slut på alla helgdagar för den här julen. Då får vi se fram mot påsken. Det går så fort några månader.

I morgon börjar skolorna. I dag har jag varit på en kort promenad. Det var skönt med frisk luft.

Evert kom även i dag när jag satte ut maten, men han åt inte så mycket i dag heller.Jag börjar tro att han bantar haha. I övrigt har jag sorterat lite recept och städat några skåpar.

Till middag i dag blev det kålpudding med lingonsylt, kokt potatis och sallad. Gott!!

Nu ska vi titta på Farmen och sen blir det Sveriges mästerkock. Kul.


   


     

                                                                     





                


Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards