keckes matblogg

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Chatarina Berglund - 7 april 2013 18:34

  

Söndag en sådan härlig dag igen ännu varmare i luften idag . Vi har varit ute hela dagen. Vi har ätit utomhus i solen .

Det är ju så mysigt och extra gott utomhus.

Jag har kört skoter kring sjön några svängar jättekul är det faktiskt.

Senare på em tog jag en promenad på isen det är så hårt och fint att gå fortfarande.
Så länge det är kallt på natten så håller det på dagen och det är så skönt att promenera efter isen.

Det har varit en del skotrar ute och kört, och en och annan skidåkare har det oxå varit. Även några stycken som har promenerat. Och vid Lillholmen har det varit fullt med folk och skotrar.

I kväll blir det en lugn kväll med Mästarnas mästare och en ny serie som börjar kl.21.00

Det är bara 74 dagar till midsommarafton


 


Av Chatarina Berglund - 7 april 2013 17:45

Lördag

Idag lördag vaknade upp till strålande sol igen ytterligare en härlig dag.

Började med travet och det gick ju inte alls så bra , jaa egentligen gick det ju bra det blev 6 rätt , men ingen utdelning så därför var det inte alls bra. Jag gjorde ett till mig själv och ett till tjejträffen och 6 rätt på båda. Jaja nya tag nästa lördag.

Vid 13-tiden åkte vi till stan och uppvaktade Tobbe som fyller 70 år. Och där var det mycket gott. Minipajer med olika fyllningar, laxpaj, snurror med ansjovis, kavringstårta med löjrom och räkor mmmm och allt var väldigt gott.

Och tårta naturligtvis , men den smakade jag inte. Det droppade in folk medan vi var där och vi åkte därifrån vid 15.30 ca.

När jag kom hem var det bara köra igång med pizzadegarna som vi ska ha till pizzakvällen. Jag gjorde 36 degar, och så sätter jag en och en deg i plastpåsar då tar var och en sin pizzadeg, väldigt enkelt.

Vi åkte sen till bagarstugan för att duka och fixa till för kvällen.

Vi var 21 glada, trevliga och pizzasugna personer där. Och trevligt var det och alla gjorde sina pizzor på olika sätt, runda, hjärtformade, rektangulära och vissa hade en modell som jag inte vet vad jag ska kalla den, men huvudsaken är att dom är goda.

Det fanns så mycket gott att lägga på ex. kebabkött, kebabsås, tonfisk, räkor, grillad fläskfile, salami, skinka, paprika, tomater, oliver svamp, grönmögelost, tomatsås och riven ost förstås.

Till efterrät blev det en raiderkaka som jag hade bakat och kaffe.

Vi var hemma vid 02-tiden och då var det städat nästan allt förutom dammsugning och vaskning av golven.

Sammanfattningsvis en mycket trevlig kväll.



           



Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards