keckes matblogg

Alla inlägg den 3 april 2013

Av Chatarina Berglund - 3 april 2013 18:04

2013-04-03

Onsdag

Ferdinand har namnsdag idag då får vi gratulera grannens katt.

Idag var det ju sol på morgon, men senare på dagen blev det mer och mer mulet. Och inte så skönt var det när jag promenerade en sväng.

Och nu regnar det här.

Idag har jag bakat mina frukostbröd bl a för dom kan jag inte vara utan.

Jag tog oxå fram symaskinen för jag skulle fixa till några saker som behövs sys in och lite annat smått och gott, och det gick bra.

Evert han kommer och får sin mat, och sitter på altanen och solar sig på dagarna. När grannarna är här med sin katt då får han lite däng då och då.

Idag kom Ferdinand och jagade in Evert bakom grillen vi har på altanen, och vi hörde bara att han skrek och jamade.

Till middag blev det hemgjord pölsa, kokt potatis och rödbetor till Tommy. Jag åt soppa för jag gillar inte pölsa.

Och när vi satt och åt såg vi flera skotrar och flera hundar på isen, och helt plötsligt när vi tittade ut kom det en hel flock med renar de var då minst 100 st. Jag provade ta ett foto men det var för långt bort.

Anna skickade sms idag från Adolfström och ett mms på Ludde som höll i en riktigt fin firre som han fått där uppe i fjällen.



Bra jobbat Ludde!!!


     



 




Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards