keckes matblogg

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Chatarina Berglund - 17 april 2013 16:14

2013-04-17

Onsdag

Idag har det varit en mulen dag, men på em tittade solen fram en stund.

Jag har varit ute och plockat ihop en del som tinar fram på våren . Det som göms i snö kommer fram i tö...

Jag har oxå gjort skyltar till Valborgsmässoafton, och plastat dom, och även varit runt och satt upp dom  på södra sidan Alträsk , Degernäs och inne i byn samt nere vid vägen där man svänger av till Aträsk.

Till middag har jag gjort potatispannkaka med rökt skinka och lök den blev jättegod. Rårivna morötter och tomater till det.

Jag har oxå bakat chokladmuffins med kolafyllning.

Efter middagen tog vi bilen och åkte efter centralvägen till almyrvägen och stannade vid bron över Rörträsket för att kolla om svanarna var där men icke en svan. Men just nu när jag sitter här och skriver så flög det svanar över sjön. Då är våren här på riktigt.

Jag fotade en del när jag åkte runt sjön med skyltarna.


   

Den här barnstolen stod ute vid anslagstavlan i Degernäs jag vet inte varför, ska barnen sitta där , konstigt?


 

 De här fina hästekipaget fann jag i Vändträsk


 


       




Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards