keckes matblogg

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Chatarina Berglund - 21 april 2013 18:42

2013-04-21

Söndag

Idag har det varit en härlig dag. Väldigt varmt i luften. Vi har varit ute och fixat en del på tomten. Man blir så sugen på att göra massor när den här tiden kommer.

Sen tog vi bilen och for en sväng och tittade om vi skulle få se några djur eller fåglar som har anlänt.Men inte någon björn, älg eller någon vårfågel. Nää det enda vilda djur vi har sett idag är Evert.

Vi åkte  vägen mot Brännberg och svängde där och tog gamla vägen förbi Laduberg  och hamnade så småningom i Älvsbyn. Vi tyckte att har vi nu hamnat här kan vi ju gå påTrescorona och äta.Vi åt entrecote medium med bearnaisesås, pommes och sallad mycket gott.

Nu är vi hemma mätta och belåtna.

Nu ska vi nog bara slappa vid tv-n. Titta på mästarnas mästare mm.


Storgatan i Älvsbyn


         

Av Chatarina Berglund - 21 april 2013 13:10

2013-04-20

Lördag

Idag lördag är det lite mulet men ganska varmt , men lite blåsigt.

Vi har snart snöfritt på vår tomt, skönt. Vad fort det har gått.

Tommy har jobbat på bra han har städat så fint i vårt inglasade uterum. Bara lite finlir kvar och det får jag stå för.

Ägnat en del av dagen till V-75 men det blev bara 5 rätt och 3 st lika med 75kr inte mycket att hurra för. Men man får inte ge upp eller är det kanske det man ska göra.....

Tommy har lagt på sommardäck på min bil. Vi får hoppas att det inte blir någon mer snö

Nu har flugorna och humlorna tinat fram.Även koltrasten har varit här och hälsat på.

Det spirar i mina små krukor jag planterat, tomat och balsamin har kommit upp lite grann, kul.

Till middag idag blev det mörad skinkstek med fyllda tomathalvor. Jag tog den från frysen och gjorde en marinad och penslade på den och sen slog jag resten av marinaden blandat med lite vatten, buljongtärning, balsamvinäger, vitlök och svartpeppar i formen tillsammans med steken. Stekte den i 80 grader i ca 6 timmar. Den blev fantastiskt god och saftig.

Till det åt vi klyftpotatis, sås gjord på skyn från steken, sallad och ostsåsgratinerad broccoli. Mycket gott.

Nu är det bara 60 dagar till Midsommarafton


             



Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards