keckes matblogg

Alla inlägg den 30 april 2013

Av Chatarina Berglund - 30 april 2013 13:56

2013-04-30

Tisdag

Jaa idag såg vi ingen sol när vi vaknade, men en massa blött som föll ner från skyn. Lite synd när det är Valborgs. Men nu ser det ut att ljusna så det kan nog bli bra.

Igår bloggade jag ingenting. Jag var och klippte mig det hade vuxit alldeles för mycket. Skönt att få bort en del.

Och Evert har inte varit här sen i fredags fattar inte. Det måste ju ha hänt han något eller...

Idag har vi Valborgsfirande i byalokalen med majbrasa och fika, lotteri och allmänt trevlig gemenskap. Ifjol var vi 60 personer.

Jag har bakat chokladmuffins, raiderkakor och en sockerkaka med kolasås det blir till fikat ikväll.

Jag har oxå bakat hamburgerbröd som jag tänkte skänka till lotteriet och en limpa som heter Röra-ihop-in-i-ugnen-bröd. Jag skickar recepet med limpan. Och även korvbröd har jag bakat en större modell för stora korvar ex. våra hemgjorda korvar som vi ska äta ikväll vid brasan. Sen var jag på Dollar igår och köpte en del godis och lite annat tjafs till lotteriet för det är ju en hel del barn med.

Och nu har våra kära knipor knipor anlänt. Dom kommer varje år och bor i en knipholk som vi har vid vattnet. En gång lyckades vi se när mamman kastade ut ungarna ur holken det var säkert 8 st ungar.

Nu önskar jag alla en trevlig Valborgsmässoafton.....


           



Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards