keckes matblogg

Alla inlägg den 26 april 2013

Av Chatarina Berglund - 26 april 2013 07:30

2013-04-24

Onsdag

Jag har inte bloggat på 2 dagar som ni kanske märkt. Jag tar nu både onsdagens och torsdagens händelser.

Solen sken på morgonen när jag slog uppmina ögon. Härligt.

Fortsatte min vårstädning med fönsterputsning på utsidan. Sydde nya gardiner och satte upp dom det blev bra.

Senare blev det en resa Storheden för lite handel. Bl a var vi tvungen att åka på Coop för att köpa påsar till vår förbränningstoalett. Det är en speciell påse man måste ha och dom finns bara Luleå. Den ser ut som ett kaffefilter fast mycket större, så det går inte att ta filter om dom tar slut haha.

Vi åt middag på Cooprestaurangen sprödstekt torsk,kokt potatis ,dillsås och sallad, jaa inte vet jag var det spröda var, men mycket panering som var allt annat än spröd men ok det gick an i brist på annat.

När vi åkte hem åkte vi vägen över Selet,Avan mm och då såg vi minst 30 svanar som satt och åt på en åker.

Ett riktigt vårtecken.


2013-04-25

Torsdag

Jag börjar med att gratulera vår älskade Anna som fyller år idag. Grattis.

Solen skiner idag oxå. Härligt.

Var över till grannen en stund och vi satt ute och njöt av solen det var så varmt och skönt i lä.

Men efter 1 timme ca drog molnen ihop sig och då blev var det inte alls lika skönt.

Middagen idag blev matjesill,kokt potatis och kokta Alträskägg. Gott.

I kväll har vi varit på kalas. Anna hade som vanligt en massa godsaker. Hon hade gjort en kall kycklingpaj med sallad den var jättegod. Jag höll mig till den eftersom jag inte gillar sötsaker. Hon hade även chokladmuffins , kakor mm. Mycket gott och trevligt att träffas som vanligt.

Hon hade bl a fått en jättefin cykel till present.

Jag satt och bloggade sent igår och när jag hade skrivit allt klart ochskulle lägga in bilder så försvann internet och även allt jag skrivit då blev jag så förba.... så jag gick och lade mg för kl var 23.30 och jag ides inte sätta mig och skriva om allt då.


       



2013-04-25




Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards