keckes matblogg

Alla inlägg den 16 april 2013

Av Chatarina Berglund - 16 april 2013 18:26

 2013-04-16

Tisdag

I morse när jag tittade ut såg man knappt bergen på andra sidan sjön. Men det försvann ganska snabbt och det blev en riktigt strålande vårdag med sol och värme och ca + 14. Jag satt fatiskt ute med kortärmat och  jag frös inte alls.

Jag hade tänkt börja med lite vårstädning, fönsterputsning mm, men nää bäst att njuta medan det är fina dagar.

Oj, vad det tinar man märker för varje dag som går hur snön sjunker ihop och tinar bort. Vi har faktiskt snöfritt på en del av tomten. 

Jag gjorde en enkel middag idag med köttfärssås och pasta och en sallad till det. Riktigt gott.

Idag har jag inte sett till Evert på hela dagen. Vet inte var han håller hus. Kanske råttorna har tinat fram eller någon annan godsak som katter gillar.

Och undrar hur det är med björnarna om dom vaknar till liv snart eller redan har gjort det. Dom ska ju gå ur idet på Tiburtiusdagen den 14 april. Så sa dom alltid förr men...kaske sover dom längre nu för tiden..och det får dom gärna göra för mig. För när man går ut och promenerar på vägen nu så vet man aldrig om Nalle lufsar fram huja,huja.


 

Lite sommar på gång.....



         


Nu är det bara 65 dagar kvar till Midsommar


Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards