keckes matblogg

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Chatarina Berglund - 1 april 2013 17:16

2013-04-01

Skärtorsdag vilket strålande väder Tommy slutade tidigt så vi åkte till Lillholmen och eldade och åt vår lunch där, som bestod av hamburgare med hembakta bröd. Mycket gott. Härlig dag...

Det var några som kom förbi och hälsade på oss där på holmen..med skotrar förstås

Tommy skottade upp 2 bivacker innan vi åkte hem från Lillholmen riktigt fina med sittbänkar oxå.

I övrigt en lugn kväll. En påskkärring har jag gjort idag oxå och den står där ute vid påskriset och

och håller koll på vad som händer ute på sjön.


       


Långfredag

 När vi tittade ut genom fönstret såg vi att Lillholmen redan var full med skoterburna friluftsmänniskor.

Tommy åkte dit och skottade en bivack till, och jag packade picknickkorgen med diverse matnyttigt mm och sen drog vi oxå dit.

En helt underbar dag med massor med folk och skotrar. Även folk från Helsingborg och Stockholm hade hittat till Lillholmen. En mycket trevlig dag med roliga människor och mycket surr o skratt. Det fanns en del som även provade fiskelyckan , men den var inte så god.

Senare på kvällen så bestod middagen av diverse påskmat 2 sorters sill, sillsallad, ägghalvor, köttfärslimapa, laxtartar med rökt och gravad lax, rökt korv, skinka mm väldigt gott.

Vi tittade lite på tv bl a Lets dance.

Lite mör på kvällen efter all frisk luft.


         


Oj det var inte han jag skulle fota , men han råkade slänga sig framför kameran linslusen haha...



         


           


Påskafton

Tänk strålande sol även på morgon när man tittar ut det är ju fanatastiskt.

Till Lillholmen även idag med picknickkorgen packad med fläsk, lök limpa braskorv och våra hemgjorda korvar.

Ytterligare en fantastisk dag i friska luften. Jag körde en hel del skoter det är väldigt kul egentligen, men jag håller mig på sjön, åker inte in i skogen och snirklar ifall jag skulle köra fast vet jag inte hur det skulle gå.

Vi eldade och solade och njöt det gäller att passa på. Vi var faktiskt ensam på lillholmen förutom att rätt många kom förbi med skotrar och stannade till och surrade en stund.

Många åkte till abbortjärn oxå ett fint ställe men vi höll oss på lillholmen.

Vi stekte vår korv som vi gjort själva den är fantastiskt god och saftig.

Vi var bjudna till våra grannar på middag på kvällen, och det var god mat och trevligt som vanligt, även om vi alla var lite trötta av all frisk luft och den härliga solen.


Påskdagen

Lika underbart idag vilken påsk toppen.

Ute hela dagen idag oxå grillade och halstrade korv och stekt hamburgare oj vad gott det är att äta sånt utomhus.

Senare kom Hasse och Fredrik förbi och dom hade en kaffepanna med sig så han kokade kaffe över elden i den och bjöd oss på det.

Oj vad gott det var smakade verkligen kaffe.

Senare på kvällen var det lugnt. Jag spelade faktiskt bingolotto det var länge sedan men det blev ingen vinst.

På travet vann jag 800 kr inte fy skam. Nu verkar turen ha vänt peppar, peppar kanske  7:an närmar sig. Hoppas!!


Annandagpåsk

Idag har Kicki och Stefan varit och hälsat på. Jättekul!! 

Jag bjöd på mat...Till förrätt blev det en pannacotta med gräslök, löjrom, rökt lax och tunnbrödssticks. Det har jag gjort några gånger men det går ju bra att bjuda på om man har gäster som inte ätit det tidigare.

Till varmrätt fick dom laxrullar fyllda med rökt lax och riven ost och en sås med grädde , creme fraiche, buljongtärning, dill och citronpeppar. Dom gillade det oxå. Till det potatisrundlar.

Efterrätten var creme brulee med hallon. Stefan tyckte det var en kung bland efterrätter..

En jättetrevlig dag med pitefrämmande.



   

Smördegskorgar med svampstuvning....


     

Titta vilken fin skylt Milla och Cilla har gjort. Det kommer dit fler och fler namn nu finns även vårat namn med kul.

Tack för det









Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards