keckes matblogg

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Chatarina Berglund - 11 april 2013 21:38

2013-04-11

Torsdag

Jaa, detta börjar nästan bli lite märkligt att solen visade sig även idag från sin rätta sida. Helt underbart.

Man kunde egentligen skriva samma väder som igår varje dag haha.

Jag tog en promenad på isen tidigt på morgon och det var fortfarande lite svalt, men man blir varm när man går. Gick fram till Anna och Robins stuga och tillbaka gick jag oxå isvägen. Det var jättsskönt.

Senare åkte jag till Älvsbyn och handlade lite mat så vi inte svälter i hjäl i helgen och till veckan. Haha.

När jag kom hem började jag med middagen för nästan hela familjen Holmgren var här på middag.

Tyvärr inte Rasmus som har åkt till Galtispouda men sin flickvän och hennes föräldrar.

Men det var jättekul att de övriga kunde komma. Anna åker oxå bort i morgon till Kvickjokk med jobbet.

Till middag blev det fiskpudding med kokt potatis, dillsmörsky och sallad. Alla tyckte det var jättegott.

Och kaffe med rajderkaka till efterrätt.

Nu ska vi kolla på kniven mot strupen.....


       


Av Chatarina Berglund - 11 april 2013 16:11

2013-04-10

Onsdag

Tänk att vakna upp ännu en morgon och se den strålade solen det är ju så fantastiskt.

Det jävla... lite när jag skulle blogga så att det kommer nu i stället.

Jag tog en promenad på isen och när jag gått en bit såg två filurer nere vid sjön det var inte trädkramare utan tvärtom trädskövlare. Jag tänkte det där kanske är något för min deckare . Jag var tvungen gå fram och kolla läget, men det visade sig att allt var i sin ordning. Det var den som ägde tomten som hade velat att dom skulle såga ner en jättestor björk som var rutten, och man var rädd att den skulle blåsa omkull.

Ok, fortsatte min promenad fram till Anna och Robins stuga och gick upp där och tog vägen hem. Det var så varmt och skönt i solen så jag bara njöt. Fotade lite grann efter min väg.

Tänk att det finns övergångsställen även i Alträsk, men det är väldigt livlig trafik på sommaren så det kan behövas haha.

Och en fin rökkåta hittade jag oxå i byn. Och där har det rökts en hel del kött, fläsk,skinka mm. Mums.

Men inga  nya bevis eller annat  om Morden på .........Men jag fortsätter min undersökning i trakten.

När jg kom hem ringde min granne och ville att jag skulle komma över och sitta ute med henne i solen och njuta. Det gjorde och vi satt och solade och surrade någon timme. Mycket härligt.

Middagen idag blev fläsk och löksås med kokt potatis. Mycket gott.



 

Anna och Robins stuga den bakre gula  


        



En riktig byaväg....


   

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards