keckes matblogg

Direktlänk till inlägg 11 april 2013

En ljuvlig onsdag

Av Chatarina Berglund - 11 april 2013 16:11

2013-04-10

Onsdag

Tänk att vakna upp ännu en morgon och se den strålade solen det är ju så fantastiskt.

Det jävla... lite när jag skulle blogga så att det kommer nu i stället.

Jag tog en promenad på isen och när jag gått en bit såg två filurer nere vid sjön det var inte trädkramare utan tvärtom trädskövlare. Jag tänkte det där kanske är något för min deckare . Jag var tvungen gå fram och kolla läget, men det visade sig att allt var i sin ordning. Det var den som ägde tomten som hade velat att dom skulle såga ner en jättestor björk som var rutten, och man var rädd att den skulle blåsa omkull.

Ok, fortsatte min promenad fram till Anna och Robins stuga och gick upp där och tog vägen hem. Det var så varmt och skönt i solen så jag bara njöt. Fotade lite grann efter min väg.

Tänk att det finns övergångsställen även i Alträsk, men det är väldigt livlig trafik på sommaren så det kan behövas haha.

Och en fin rökkåta hittade jag oxå i byn. Och där har det rökts en hel del kött, fläsk,skinka mm. Mums.

Men inga  nya bevis eller annat  om Morden på .........Men jag fortsätter min undersökning i trakten.

När jg kom hem ringde min granne och ville att jag skulle komma över och sitta ute med henne i solen och njuta. Det gjorde och vi satt och solade och surrade någon timme. Mycket härligt.

Middagen idag blev fläsk och löksås med kokt potatis. Mycket gott.



 

Anna och Robins stuga den bakre gula  


        



En riktig byaväg....


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatarina Berglund - 9 juni 2022 16:15

        Hej på er alla mina vänner nu ska jag blogga litegrann om det som hänt senaste tiden!   Vi väntar på den där gula härliga saken som strålar men den visar sig inte mycket men den lyser med sin frånvaro!  Vi vill ju sitta ute på ...

Av Chatarina Berglund - 11 maj 2022 17:00

  Vi hade en trevligValborgsmässoafton i och utanför Byagården i Alträsk med massor med folk  ! Majbrasa hade vi oxå och grilleldar för de som ville. Visålde även  hamburgare som grillades i en stor murrika. Och ett dignande fikabord med många  go...

Av Chatarina Berglund - 4 april 2022 16:00

Hej all mina vänner nu var det länge sedan jag bloggade men nu blir det lite grann om mat mm! Det händer ine så mcycket i Alträsk men ute i den stora världen händer det mycket tråkiga saker alla nyhetssändningar och andra program  handlar bara om a...

Av Chatarina Berglund - 16 januari 2022 17:00

  Hej svejs på er alla mina vänner och od fortsättning på det nya året 2022 ! Jaa det är ju fortfarande Covid ochmycket restriktioner det verkar aldrig ta slut! Nu är alla storhelger över Jul.Nyår och Trettondagshelgen nu blir nästa högtidpåsken o...

Av Chatarina Berglund - 13 december 2021 16:45

  HEJ sVEJS alla mina vänner nu är det länge sedan jag bloggade men ska försöka skriva ner lite grann men det händer inte så mycket numera! Vi håller oss hemmavid för det mesta! Någon tur tll stan ca 2ggr i veckan och handlar lite förnödenheter....

Presentation


En blogg som handlar om mig min familj och mest matlagning

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards